- 1 stycznia 2014
- w Edukacja ekologiczna
- przez Mariusz Lubański
- 1433
- 0
Szanowni Państwo,
W kolejny weekend, tj. 25-26 października będzie nam niezmiernie miło gościć Państwa na zorganizowanej przy naszym, a także Państwa, jako naszych Kontrahentów, udziale STREFIE EKO w ramach odbywających się w tym czasie Targach Happy Baby, na terenie Międzynarodowych Targów Poznańskich. Strefa Eko jest przewodnim motywem tegorocznej edycji targów.
Realizacja tego pomysłu to jedna z naszych form aktywności na polu działań proekologicznych i w swoim zamyśle ma jednocześnie wypełnić nałożony na nas, przez ustawodawcę, obowiązek organizacji publicznych kampanii edukacyjnych (ich zakres i sposób określony w art. 19 i 31 Ustawy o gospodarce opakowaniami i odpadami opakowaniowymi Dz. U. 2013.888).
Działania te mają na celu podnoszenie stanu świadomości ekologicznej społeczeństwa w dziedzinie, która dotyczy przecież każdego z nas – konsumentów, począwszy od najmłodszych a skończywszy na seniorach. Widzimy bardzo duży potencjał edukacyjny szczególnie w grupie najmłodszych i głównie do nich skierowana jest nasza kampania.
Będąc obecni na tej imprezie, bądź czytając późniejszą z niej relację, możecie Państwo czuć się zarówno gośćmi jak i jej współorganizatorami.
W dniu 15 października o 11:00, MTP, Centrum Prasowe odbyła się konferencja prasowa promująca tę imprezę.
Promocja wydarzenia będzie miała miejsce za pomocą następujących kanałów:
Zarówno Abrys, jak i MTP będą na bieżąco informować o działaniach w Strefie Eko
na stronach internetowych Happy Baby, ZielonaLekcja.pl oraz na profilach na Facebooku,
e-biuletynie wysyłanym do Klientów Abrys, broszurze drukowanej przez MTP
i dystrybuowanej do sieci sklepów Smyk, do Mutlikina, do sieci drogerii Yasmin.
Będą też broszury – z podanymi atrakcjami – dystrybuowane podczas Targów.
Linki pod którymi znajdą Państwo informacje o Strefie Eko oraz w późniejszym terminie relacja z niej:
http://zielonalekcja.pl/news/zapraszamy-partnerow-do-strefy-eko/
http://happybaby.mtp.pl/pl/news/strefa_eko_podczas_happy_baby/
http://happybaby.mtp.pl/pl//news/badz_eko/
https://www.facebook.com/zielonalekcja
https://www.facebook.com/TargiHappyBaby
Harmonogram szkoleń – pobierz
Miło jest nam poinformować o zrealizowaniu z sukcesem przedstawionego powyżej projektu Strefa Eko na Targach Happy Baby, będącego jednocześnie elementem prowadzonej przez Glob Kon-Wit Polska Organizacja Odzysku S.A. publicznej kampanii edukacyjnej w zakresie gospodarowania odpadami opakowaniowymi.
Poniżej zamieszczamy linki do szczegółowej relacji z tej interesującej i pożytecznej imprezy:
http://zielonalekcja.pl/news/aktualnosci/strefa-eko-tworcze-zmagania-z-odpadami/
https://www.facebook.com/zielonalekcja
Zapisy ustawy o gospodarce opakowaniami i odpadami opakowaniowymi (Dz. U. z 2013 r. poz. 888) nakładają obowiązek finansowania publicznych kampanii edukacyjnych przez wprowadzających produkty w opakowaniach oraz przez organizacje odzysku. Zakres publicznych kampanii edukacyjnych został określony w art. 8 pkt 13 powyższej ustawy. Artykuł ten definiuje je jako „każde działanie mające na celu podnoszenie stanu świadomości ekologicznej społeczeństwa, obejmujące informowanie o prawidłowym postępowaniu z odpadami opakowaniowymi, możliwym wpływie odpadów opakowaniowych na środowisko i zdrowie ludzi, dostępnych systemach zwrotu, zbierania i odzysku, w tym recyklingu, odpadów opakowaniowych, w tym kampanie w środkach masowego przekazu, ulotki i broszury informacyjne, plakaty, konkursy, konferencje oraz imprezy o charakterze informacyjno-edukacyjnym.”
Przedsiębiorca wprowadzający produkty w opakowaniach będzie miał obowiązek sfinansowania publicznych kampanii edukacyjnych lub przekazania na rachunek NFOŚiGW (Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej) łącznie co najmniej 2% wartości netto opakowań wprowadzonych do obrotu w poprzednim roku kalendarzowym (art. 19 ust. 4 ustawy).
Organizacje odzysku będą miały obowiązek przeznaczyć na publiczne kampanie edukacyjne co najmniej 5% swoich przychodów z przejęcia obowiązków określonych w ustawie.
Glob Kon-Wit Polska Organizacja Odzysku S.A. proponuje Państwu przeprowadzenie tychże kampanii edukacyjnych ustalając koszt ich organizacji indywidualnie z każdym Przedsiębiorcą. Wykonanie ich nie będzie wtedy wymagało przekazania środków finansowych w wysokości 2% wartości netto opakowań wprowadzonych przez Przedsiębiorcę na rynek krajowy, na rachunek NFOŚiGW.